Weryfikacja poprawności danych w przelewach 06.03.2023 / Komunikaty Szanowni Państwo, Bank Spółdzielczy w Raciążu (zwany dalej Bankiem) informuje, że zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.) zmienił się zakres informacji, które winny zawierać dokonywane przez Państwa transfery środków pieniężnych (przelewy i wpłaty gotówkowe). Dla zapewnienia zgodności z wymogami wskazanego Rozporządzenia należy umieszczać na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujące informacje: numer rachunku płatnika oraz numer rachunku odbiorcy,pełną nazwę/imię i nazwisko płatnika,pełną nazwę/imię i nazwisko odbiorcy,pełen adres płatnika: miasto, nazwa ulicy z numerem domu i lokalu. Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o płatniku lub odbiorcy ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej Rozporządzenia mogą powodować: opóźnienie w wykonaniu zlecenia płatniczego,odrzucenie przelewu,wstrzymanie przelewu. W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnienie: danych płatnika i odbiorcy w przypadku dyspozycji papierowej,danych odbiorcy dla płatności dokonywanych za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej (prosimy o sprawdzenie czy dane kontrahentów, które mają Państwo zapisane w swoich systemach lub w systemie bankowości internetowej naszego Banku są kompletne, tj. zgodne w powyższym zakresem danych). Powyższe dane nie powinny zawierać inicjałów, pseudonimów, nieoficjalnych zwrotów lub skrótów, poza ogólnie przyjętymi dla form prawnych. Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych płatnika i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają). Ponadto w związku ze wskazanym Rozporządzeniu pracownicy Banku będą prosić Państwa o okazanie dokumentu tożsamości w przypadku dokonywania transferów środków pieniężnych, w tym wpłat gotówkowych, bez względu na kwotę transakcji. Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązku przepisów prawnych.