UWAGA! Sprzedajesz lub kupujesz na OLX lub innych platformach? Zachowaj ostrożność!
Przestępcy czyhają na osoby, które sprzedają lub kupują rzeczy w internecie. Próbują wyłudzić Twoje dane do logowania, dane karty płatniczej i zdobyć dostęp do Twojego konta.
Nie daj się oszukać!
Jeśli podczas zakupu coś wzbudzi Twoje wątpliwości skontaktuj się z portalem sprzedażowym lub zadzwoń do nas pod numer +48 (23) 692 52 26 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Regulacje CRS zostały wdrożone do krajowego porządku prawnego na mocy postanowień Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Dz. U. z 2017 r. poz. 648), implementującą do polskiego porządku prawnego wymóg automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania w oparciu o dyrektywę Rady 2014/107/UE z dnia 9 grudnia 2014 r. zmieniającą dyrektywę 2011/16/UE w zakresie obowiązkowej automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania oraz procedurę Common Reporting Standard (dalej: „CRS”), do której stosowania Polska zobowiązała się w podpisanym w dniu 29 października 2014 r. wielostronnym porozumieniu właściwych władz w sprawie automatycznej wymiany informacji finansowych.
Działając w świetle standardów CRS, polskie instytucje finansowe, w tym Bank Spółdzielczy w Raciążu zobowiązane są określić rezydencję podatkową swoich klientów, którzy są zainteresowani zakupem produktu depozytowego m.in. rachunku bieżącego, rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, terminowego, oszczędnościowego. Proces ten jest realizowany przez Bank Spółdzielczy w Raciążu poprzez odbieranie, od dnia 1 maja 2017 r. , od klientów, oświadczeń o ich rezydencjach podatkowych składanych na odpowiednich formularzach samooceny.
Standard automatycznej wymiany informacji w dziedzinie opodatkowania (ang. Common Reporting Standard, „CRS”) to wymóg zgłaszania i gromadzenia informacji obowiązujący instytucje finansowe na całym świecie, w tym również Bank Spółdzielczy w Raciążu. CRS ma w celu ochronę integralności systemów podatkowych oraz walkę z unikaniem opodatkowania.
Celem CRS jest ustalenie rezydencji podatkowej klientów. Zgodnie z wymogami CRS instytucje finansowe mają obowiązek wskazania klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w kraju innym niż ten, w którym prowadzone są ich rachunki bankowe. Informacje te muszą następnie zostać przekazane lokalnym organom podatkowym.
Zgodnie z CRS, lokalne organy podatkowe wymagają od instytucji finansowych, w tym również od Banku Spółdzielczego w Raciążu, aby uzyskały, a następnie raportowały informacje dotyczące statusu podatkowego swoich klientów.
Tak, wszystkie instytucje finansowe w państwach uczestniczących w procedurze CRS mają obowiązek postępowania zgodnie z wymogami CRS.
W związku z wymogami CRS, Bank Spółdzielczy w Raciążu poprosi o dostarczenie poniższych informacji:
Klient indywidualny:
Klient instytucjonalny :
Zdefiniowanie kraju rezydencji podatkowej zależy od oceny dokonanej na podstawie ustaw podatkowych, umów międzynarodowych oraz innych okoliczności. Przypomnieć należy, iż polską rezydencję podatkową ustala się na podstawie miejsca zamieszkania. Zgodnie z art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
W przypadku pytań dotyczących Państwa kraju rezydencji podatkowej, prosimy skontaktować się z niezależnym doradcą, gdyż Bank Spółdzielczy w Raciążu nie świadczy usług doradztwa podatkowego lub prawnego.
W związku z wymogami CRS, Bank Spółdzielczy w Raciążu jest zobowiązany ustalić status rezydencji podatkowej wszystkich swoich klientów, nawet jeśli są oni rezydentami kraju, w którym prowadzone są ich rachunki bankowe. Na ogół w takiej sytuacji dane klienta nie będą raportowane do lokalnych organów podatkowych dla potrzeb CRS.
Po otrzymaniu przez Bank ważnego oświadczenia o rezydencji podatkowej złożenie kolejnego konieczne będzie jedynie w związku z aktualizacją informacji dotyczących rachunku lub jeśli Bank uzna, że status wymagający raportowania w świetle przepisów CRS mógł ulec zmianie.
Bank jest prawnie zobowiązany do zweryfikowania wszystkich informacji dostarczonych przez klienta. W celu potwierdzenia tożsamości lub zadeklarowanego kraju rezydencji podatkowej, klient może zostać poproszony dodatkowo o dostarczenie kopii dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego jego rezydencję podatkową.
Do lokalnych organów podatkowych zostaną przekazane dane dostarczone przez klienta na formularzach: Oświadczenie o statusie rezydencji podatkowej „CRS” dla klienta indywidualnego, Oświadczenie o statusie rezydencji podatkowej „CRS” dla osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą oraz rolnika, Oświadczenie o statusie rezydencji podatkowej „CRS” dla klienta instytucjonalnego, a także informacje o rachunkach i produktach klienta, włączając w to m.in.:
Działając w świetle przepisów CRS, Bank jest zobowiązany do przekazywania lokalnym organom podatkowym informacji podatkowych o swoich klientach.
Tak. Bank udostępni informacje o kliencie jedynie właściwym organom podatkowym, jeśli jest to zgodne z obowiązującym prawem bankowym.
W przypadku pytań dotyczących standardu CRS i Państwa sytuacji podatkowej, prosimy skontaktować się z lokalnym organem podatkowym lub niezależnym doradcą, gdyż Bank nie świadczy usług doradztwa podatkowego lub prawnego. Dodatkowe informacje znajdą Państwo również na portalu OECD
25 września rusza jesienny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw w Generali Agro. Wybierając ofertę Generali, masz szansę zyskać nie tylko solid...
Do grona naszych partnerów ubezpieczeniowych dołączył InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Od teraz możesz poprosić naszego Doradcę o ofer...
Kredyt Skupowy 2% już w ofercie! Kredyt przeznaczony na poprawę płynności finansowej dla podmiotów prowadzących działalność w zakresie obrot...
+48 (23) 679 96 49
+48 (23) 692 52 26
Infolinie czynne w godzinach pracy banku
Skontaktuj się z bankiem