Bądź cyberbezpieczny z bankiem spółdzielczym

Początek października to początek europejskiej kampanii służącej zwiększeniu świadomości i wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. W Polsce kampanię koordynuje Państwowy Instytut Badawczy NASK. W wydarzenie w tym roku włącza się Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wraz z bankami spółdzielczymi. 

Banki spółdzielcze, w tym i nasz Bank, w ostatnim czasie cyfrowo przyspieszają: nasi klienci otrzymali dostęp do wielu nowych rozwiązań, w tym nową aplikację mobilną, dysponują również coraz bardziej rozbudowaną bankowością internetową oraz posiadają dostęp do usługi SGB ID, która umożliwia potwierdzanie tożsamości online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego. Nasi klienci mają również możliwość dokonywania płatności poprzez Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay oraz BLIK.

W dobie pandemii i związanych z nią rekomendacjami dotyczącymi zachowania społecznego dystansu, rozwiązania te pełnią bardzo ważną funkcję - dla niektórych osób, ze względu na stan ich zdrowia, często są jedyną możliwą formą kontaktu z bankiem i dysponowania dostępnymi na rachunku środkami. Przy korzystaniu z bankowości internetowej oraz mobilnej warto zachować jednak rozwagę i ostrożność, ponieważ każdy z nas może paść ofiarą cyberataku. Ważne, by wiedzieć, jak postępować w takiej sytuacji i na jakie aspekty zwrócić uwagę, by chronić swoje dane dostępu do banku, w tym loginy i hasła.

Oto kilka najczęściej wykorzystywanych przez przestępców internetowych metod wyłudzeń:

Bank, w miarę dostępnych możliwości, zapewnia ochronę instytucjonalną swoim klientom, zabezpieczając systemy bankowości elektronicznej. Warto jednak pamiętać, że również konsumenci dzięki świadomym decyzjom oraz poprzez rozważne działanie powinni zadbać o zabezpieczenie swoich danych. Dlatego "Zastanów się, zamin klikniesz!"

Zobacz także

Komunikaty

Informacje dla klientów w związku z epidemią

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo: zostań w domu i korzystaj z banku przy pomocy elektronicznych kanałów dostępu.

więcej